Monday 24 March 2008

SUARA BLOGGER!!



13 comments:

Anonymous said...

hey.. Everyone..,

Ya, pada 22Mac semua akhbar utama dalam negara ada menyiarkan artikel tentang kerajaan bersetuju untuk berjumpa dengan blooger, itu suatu petanda yang baik apabila suara rakyat dapat didengar dengan secara direct. Kita perlu tahu bahawa para blogger inilah yang sering bersuara secara diam dan mempunyai pengikut yang ramai. Mereka ini terdiri dari golongan profesional dari pelbagai bidang dan terdapat pengikut-pengikut mereka yang setia. Perkara ini perlu diambil iktibar bahawa suara orang bawahan adalah yang lantang!

Anonymous said...

akak ni org baru...

nafsu akak ni tak dapat jugak ditahan akhirnya akak terpaksa juga bukak blog ni yang tak sepatutnya akak bukak disebabkan management dah haramkan blog ni.. hehehe. jgn salah paham noh! bak kata org2 tua, lagi tak bagi lagi laa nak ye tak?
bila akak bukak.. mak woi... dahsyat jugak blog ni ye... dah lebih 1ribu org yang visit..fuyoo POWER! akak kalau nak crite... banyak bende yang akak tau tapi akak malas nak buat dosa.. tapi dengan siapa harus aku meluahkannya? oh! terpaksa jugak lah..
akak tak sangka betul silent majority budak 7e ni ye, bak kata pepatah air yang tenang jgn sangka tiada buaya.. eh.. betul ke ni..:P
akak bukan KAPAL KARAM SINGH! tak sangka la ramai rupanya yang tak puas hati dgn bos korang ni.. maklum la.. dah masuk sebulan, pastu panggil kuli dia yang tak tau buat keje then bagi gaji suka hati... AMBOI..! pastu yang bagusnye pulak... dia appoint sorang
macha.. haa.. macha ni pulak akak dengar... bila ada kes budak lama jee.. dia kata "DEMOTE & TURUN GAJI!!" eh eh boleh ekk?
kalau budak beger plak dia kata kat bos dia "COVER TIGA BULAN BOS.. PASTU BARU KITA AMBIL TINDAKAN ..." ada juga org macam ni yee..? maknanye.. budak beger boleh le makan dulu dalam masa 3 bulan..
Yang akak tak tahan dengar tu.. bila budak beger buat salah ramai pulak yang nak meng covernye.. nak bodek ke hape ni..? ada satu kes budak TUKANG SIASAT DALAM2 datang ke stor beger ni.. tgk staf kos.. SM gaji RM2600++ pastu duit budak beger ni shot laa plak... akak dengar shot ratus2 gak la
pastu xpirate of carribean... 30 item... salah rege jgn ckp la... pastu nak tau apa jadi?? jeng jeng jeng.. CASE CLOSE WITHOUT XPLANATION!! pergh.. ni satu kes lagi... akak dengar bebudak beger ni tak tau kire duit ala 7e.. tu la yang dorang asik shot memanjang.. yang bagusnye pulak.. dorang ni PANDAI mengadjust bank-in..
alahai... kalau bebudak lama ni... kompom dah kene buang..PAStu akak dengar ari tu budak beger pegi training HHT.. satu haram dorang tak tau... pastu OM dorang laa yang tolong nak back up budak beger ni.. maklum lah ....alasan org baru.. mcm mcm ada... macam astro!

akak bukan nak bz bodi... body akak pun tak terjaga ni haa.. lomak ajo.. lawak bukan sekadar lawak.. lawak akak ni berisi macam bdan akak.kikkihkih

Anonymous said...

nELSON 3K..jangan merosakkan nasi peroiuk orang..awak juga akan terkena nanti..silap silap awak hilang lidah biawak awak tu..3k betul..cis..

Anonymous said...

aku rasa memang la...

kaene said...

Sekarang geng mcd dah mula kuasai jwatan2 penting.kita sebagai orang lama,akan terus kekal dengan jawatan kita sekaranh walaupun kita jaga store dengan baik..semua jawatan2 tinggi,dapat dkt org2 mcd,tapi kita tetap jadi bahan kesenangan diorg aje.

Anonymous said...

Pertama sekali tahniah dan syabas aku ucapkan kepada pengelola laman blog ini.Satu usaha yang berani dan seharusnya mendapat pujian.Mungkin usaha yang anda lakukan ini tidak akan kemana perginya tetapi sekurang-kurang nya anda telah pun membuka satu jalan untuk sesiapa sahaja yang ingin melepaskan ketidakpuasan hati dan perasaan sepanjang bekerja 711 ini.Syabas aku ucapkan sekali lagi.
sebagai pembuka kata...ingin aku katakan disini bahawasanya kewujudan laman blog ini bagi aku sebenarnya ada baik dan buruknya sebagai contoh...yang baiknya,ianya seolah-olah boleh dijadikan sebagai satu platfrom untuk berinteraksi sesama staff tentang ketidakpuasan hati terhadap apa sahaja yang berkaitan dengan syarikat dan ini juga secara tidak langsung boleh dijadikan sebagai medan perantaraan penyampaian maklumat diantara orang-orang bawahan dengan pihak atasan yang selama ini mungkin tidak atau mengambil tahu apakah sebenarnya yang berlaku dan dialami oleh orang-orang bawahan.
Yang buruknya pulak...segala apa yang dikongsikan itu akan dapat diketahui oleh seantero dunia tentang betapa buruknya 711 malaysia ini. Di luar daripada malaysia mungkin tidak mengapa...mungkin kita akan kata.."aahhh..padan muka..lantak sama dia...".Terpulang lah..
Kepada pentadbir dan pengelola blog ini,seandainya anda betul-betul serius,kalau boleh tetapkanlah hala tuju..apakah tujuan sebenar yang hendak dicapai dengan penghasilan laman blog ini.Biar semuanya nampak jelas dan kalau boleh biar laman blog ini dihormati oleh semua sebagai SATU SUARA PEKERJA.Dan lagi satu,diharapkan anda akan dapat mengawalnya dengan baik, coz blog adalah satu platform untuk bersuara yang agak terbuka.Jangan sampai hilang integritinya..

Takat ni jer dulu sebagai pembuka kata dari aku..nanti aku tulis lagi k...take care

Anonymous said...

Semalam letak blog tapi dihapuskan oleh siapa ya???

Anonymous said...

Nelson 3K ( Keling Kelam Kabut )
leave a lot of DEEP SHIT when he left KRR and Nandos...karang dia berlagak kat LPD...buang orang ikut hati dia...dia hampir dibuang ditempat lama dia...

Anonymous said...

wah,bagus ar camni batu tau skit

Anonymous said...

korang jangan ingat kat operation je yg telah dijajah,... kat hq pun sama je... kesian kat salah sorang senior staff ni...dah berpuluh thn bekerja.. tapi pangkat takat tu je.. alih2 org lain masuk dan dapat nama.

lu pikir la sendiri...


kelakar aku tengok si 3k (kuli kelam kabut) tu berjalan... laju nak mampos


kepada akak ramlah rasanya macam kenal je hehehehe.. anyway bila dah ada union esok leh la kita berkenalan yek......

Anonymous said...

MESIN TIDEL YG MEMIKIRKAN...
HAI WARGA 711..
gua rasa kita ni perlu ada union untuk bele nasib d 7e..ibarat keje macam robot dah..mcm xde perasaan kita ni sheh..harap2 ada lar otai2 besar dlm 7e yg berani tonjolkan isu nie..gua n warga 7e yg lain harap sgt..ibarat gua nie wakil lar..betul x sheh??..yg penting kitaorang mahukan KEADILAN..adios.

Panglima Goku said...

beta nak tanya cikit nie...
beta ada menghantarkan comment di blog ini..
Sapa yg DELETE...
Adakah kroni budak burger,KAMBING ITAM LPD ad kat blog ini...
jangan jadi petualang..

Panglima Goku said...

kpd kengkawan,sahabat ku di 7ELEVEN MALAYSIA SDN BHD...
beta sgt berdukacita ap yang berlaku..
diharap semua dapat TETAPKAN PENDIRIAN kita dgn SATU MATLAMAT,SATU TUJUAN dan SATU HARAPAN..
jangan biarkan BLOG INI sekadar 1 tempat kita melepaskan GERAM..DAN ANGAN2 KOSONG..
KITA semua harus menghormati blog ini..dan jadikan ia sebagai titik mula kita untuk lebih jauh lagi..
ikut2 kan beta lagi panas baran..
semua vendor beta penah nak berentap..
inikan kroni mcd..
byk BERSABAR..xrugi kita bersabar untuk mencapai satu kemenangan...
jadikan ZAMAN JAHILYAH sebgai petunjuk dan pengajaran bagi kita semua..
kepada tuan EMPUNYA,PENCIPTA BLOG INI..jangan HAMPAKAN SUARA BLOGGER KAMI SEMUA..JIKA sekadar tempat lepas geram..
baek close kan aje blog ini.. dan jika ia adalah tempat kita semua untuk menegak kn KEADILAN,HAK2 SEMUA RAKYAT2 Di 7E MALAYSIA KITA TERUSKAN..
KEPADAPENGHUNI2 BLOG INI,,
HARAP KITA JGN TERBURU2..
KURANGKN CONTRALVERSI DAN KITA TINGKAT DIRI KITA UTK menegak hak2 RAKYAT 7E SEMUA..
BARISANBERTINDAK TERUSKN PERJUANGAN KAMI..